Кейтерінг або виїзне ресторанне обслуговування

Термін кейтеринг (catering) у перекладі з англійської означає громадське харчування. Cater - що буквально значить "обслуговування клієнта", "поставка провії", "прагнення принести задоволення".

Кейтерінг або виїзне ресторанне обслуговування

Цим словом називали працівника або фірму, що поставляють продукти харчування, напої, посуд і все необхідне для якого-небудь торжества чи суспільного заходу.

Започаткував кейтерінг (виїзне ресторанне обслуговування) Франсуа Ватель, який організовував бенкети і розваги при дворі Людовіка XIV. Бенкети такого розмаху що повторити їх непросто і у наш час.

Кейтерінг - це ресторан... без ресторану. Точніше - ресторан, що працює виключно на виїзді, організація виїзного ресторанного обслуговування - весільних банкетів, шведських столів, фуршетів, коктейлів, барбекю - скрізь, де це необхідно клієнтові, але недоступно звичайному ресторану.
Кейтерінг сьогодні - одна з найяскравіших, багатогранних і найдинамічніших у своєму розвитку галузей ресторанного бізнесу. Його відмінні риси: виняткова мобільність, безкінечна різноманітність кухні і комплексність послуг.

Мобільність - суть кейтерінгу (виїзного ресторану). Тепер ресторан сам приходить до клієнта - в будь-яке місце і точно в призначений час.
Кейтерінг відкидає ідею національної кухні і "одного меню на всі випадки життя", їй на зміну прийшла концепція "всі кухні світу на одному столі".
Одна з останніх тенденцій в кейтерінгу - концептуальні заходи, де кухня, оформлення інтер'єру, музичний супровід і навіть запахи підпорядковані єдиному стилю.

Кейтерінг

Весільне торжество може бути організоване в будь-якому форматі, від костюмованого балу-маскараду в старовинному особняку, до неформального барбекю на лісовій галявині.

Існує три види кейтерінгу: у приміщенні, поза приміщенням і контракт на постачання (доставка додому і т. д.). Найчастіше крупні компанії готові запропонувати відразу три варіанти - вибирайте! І аби полегшити цю процедуру, розповімо про види кейтерінгу детальніше.

Контракт на постачання

Цей вид кейтерінгу включає:
• приготування обідів в приміщенні замовника;
• доставку напівфабрикатів з подальшим приготуванням і роздачею;
• доставку вже готових обідів в одноразових контейнерах, або ланч-боксах - найоптимальніший варіант для невеликого весілля з обмеженим бюджетом.

Кейтерінг в приміщенні

Цей вид виїзного ресторану - один з найпоширеніших. Він, загалом, нагадує традиційне ресторанне обслуговування. Окрім організації столу вам запропонують і відповідним чином обладнане приміщення, яке можна використовувати для проведення різних заходів.

Кейтерінг поза приміщенням

Кейтерінг

Цей вид послуг стає зараз усе більш популярним. Наприклад, ви вирішили влаштувати весілля на лоні природи. Але якщо не залучити на допомогу спеціалізовані компанії, то на реалізацію цих благих намірів буде витрачено багато часу і сил. Поки ви з гостями пливете на теплоході і милуєтеся пейзажами, офіціанти на галявині вже накривають святковий стіл: помідори, розкладені на листях папороті, охолоджене пиво і делікатеси, запечені на грилі, - просто смакота. За бажанням замовника, можна натягнути шатер на випадок дощу (вміщає до 100 чоловік) і навіть зробити в нім спеціальну підлогу - покриття для весільних танців.

Більшість підприємств виїзного ресторанного сервісу готують продукти на спеціальних кухнях, а потім доставляють замовлення до місця проведення заходу. Вони цілком відповідають за якість приготованих страв, їх оформлення, своєчасний привіз, сервіровку і прибирання, а також здійснюють повний розрахунок після закінчення заходу. Словом, вам і вашим гостям залишиться лише розслабитися і насолодитися красою природи і приємним спілкуванням.

Як вибрати?

Припустимо, що ви вже вибрали для себе той або інший вид кейтерінгу і тепер вирішуєте якій фірмі віддати перевагу. Як і в будь-якому іншому бізнесі, на ринку працює декілька лідерів, тонкий прошарок фірм середього рівня і безліч невеликих організацій, що займаються в основному доставкою легких в приготуванні блюд.

Кейтерінг

Безумовно, від розмірів компаній залежить стиль їх діяльності. Чим більше фірма, тим більше гнучко вона працює, до того ж її пропозиції відрізняються різноманітністю.

Дрібні і середні фірми теж можуть забезпечити досить високий рівень сервісу за прийнятними цінами, особливо, якщо вам не потрібне щось екстраординарне. Але дуже низька вартість послуг теж повинна насторожувати. Адже кожен товар має свою собівартість, і якщо блюдо дуже дешеве, це швидше за все говорить про його низьку якість, а не про те що фірма в першу чергу "клієнтоорієнтована".

Якщо ж ви хочете організувати щось ексклюзивне, наприклад барбекю на свіжому повітрі, краще не ризикувати і довіритися фірмі, що вже зарекомендувала себе. Поглянете перелік клієнтської бази (звичайно це відкрита інформація, і компанії охоче користуються іменами своїх іменитих замовників як саморекламою), почитайте відгуки на сайті, просто подзвоніть і Кейтерінгпоговоріть з адміністратором - вже по одній розмові можна зрозуміти, наскільки серйозно тут працюють з клієнтами. Причому не слід відразу розкривати карти і розсекречувати складність і високу вартість замовлення. Простежте, як фірма спілкується з клієнтом, який, можливо, просить всього один бутерброд в офіс. Компанія, що поважає себе, ніколи не дозволить грубості і фамільярності відносно будь-якого, нехай навіть найнікчемнішого замовлення. Репутація дорожча.

Не забудьте запитати про систему знижок: сезонних, для постійних клієнтів, на суму замовлення і так далі. Зазвичай в крупних і серйозних компаній вона добре розвинена.

Смачного!